Být profesionálním řidičem neboli řidičem z povolání, je skutečně náročné zaměstnání. Přemýšleli jste někdy o tom, co celou směnu musí zažívat, například řidič autobusu? Kolik lidí převáží z jednoho místa na druhé? Kolikrát projíždí za směnu jednu a tutéž trasu? A to všechno v jakémkoliv počasí? A jakou zodpovědnost den co den přebírá za své pasažéry? On sám se musí spoléhat na svůj stroj, ale také na své schopnosti a dovednosti. Což o to, dovednosti ovládnout dokáže, ale co vozidlo? To musí být především v pořádku!
I sebemenší maličkost musí mít v pořádku
Když pomineme základní údržbu každého vozidla, jako jsou třeba brzdy, spojka, osvětlení, nebo motorový olej, pak je zapotřebí i dobré klimatizace, ale nesmíme opomíjet ani kabinový filtr! Řidič musí zůstat po celou dobu jízdy soustředěný, pozorný a obezřetný. Musí umět předpokládat a předvídat nečekané. Jeho smysly jsou během jízdy napjaté, jako struny na houslích. Jestliže nasaje jeho nos prach a drobounké nečistoty, kterým by předešel jinak čistým filtrem, pak se může stát cokoliv nepříjemného. Ne, nemá to takový řidič jednoduché.